Bir takım festivaller.


Coachella
Ne zaman? 14, 15, 16 - 21,22,23 Nisan
Nerede? Amerika
Gidemedim bari ağlayarak yazısını yazayım. Seneye birisi bana seyahat bursu verirse gideceğim inşallah. Aslında literatürde müzik ve sanat festivali olarak geçiyor ama bence adı değiştirilmeli fotoğraf çekilme festivali olmalı. Sahne alan isimleri görünce kaffaları yemek bir yana festivale gelen isimlerin sahnedekilerden daha ilgi çekici olması da ayrı bir sinir krizi sebebi.

Müziği, o devasa dönme dolabı, gelen ünlüleri hepsini bir kenara bıraktım sadece yemekler için bile gidilebilir. Bizim konserlerdeki kokulu ekmek arası köfte nerede, bunlar nerede? Seneye dönme dolap olarak katılacağım gerçekten yeter. Derin bir nefes alın fotoğraflara bakmadan. Bunu hep birlikte atlatabiliriz.
Cookie arası dondurma sıkıştırması. Nasıl yenecek o? Buradan bana dert oldu.
Hamburgerin içinde bir ben yokum.
Biletler 400 dolar en ucuz yollusundan çadırda kalayım derseniz çadır masrafıdır günlük harcamasıdır derken bir günde en az  2000 tl harcanacağını düşünüyorum.

Coachella, 60'ların Woodstock ruhunu karşılamaz ama ( neden Woodstock'la kıyaslanıyor anlamıyorum. Müzik farklı, tarih farklı insanlar desen bambaşka) bir tarzı oluştuğu kesin. Adı da Gyspter'mış. Sanırım  Gypsy'le Hypster'ın karısımı. Şort, etnik desenlerdeki uzun tüylü müylü ceketler, hızmalar, dövmeler, kızıldereli görünümü, renkli saçlar.
Süper kahraman kostümüyle katılan mı ararsın ünlülerin maskelerini takan mı ararsın yok yok. Tenis maçı izler gibi bir sağa bir sola bakıp kalacağınız bir ortam.
Muhteşem ikili.
Pembe ayıcık İnstagram'a fotoğraf atarken.
Hiç pantolon en iyi pantolondur.
 Victoria Secret melekleri yalnız değilsiniz.
Macklemore sen misin karşim?
I have a pen, ı have an apple. Uh! Apple-Pen!
Biletler aylar öncesinden karaborsa olduğu için seneye gitme planı yapan şimdiden hazırlansın derim.

 Rock am Ring, Rock im Park 
   Ne zaman? 2-4 Haziran 2017
Nerede? Almanya

Ölmeden önce izlemek istediğim tüm rock gruplarının sahne aldığı bir festival.
Konserin ring ve park kısmı aynı tarihlerde Almanya'nın iki farklı şehrinde Nürburgring ve Nürnberg'de yapılıyor. Yani aynı sanatçılar bir orada bir burada. İki seçenekli olması daha da cezbedici hangisi size yakınsa ona gidersiniz. Almanya'da yaşayan Türkler size sahip sesleniyorum hadi yine iyisiniz.
Barbekü keyfi.
Coachella'ya da gideyim ama ikisinden birini seçme şansım olsa hemen bavulu yapar buna giderim. Rammstein, System of a Down, Slaves bu sene kadrosundan bazıları. 
 Bir takım Muse hayranları.
Festivalde ben.
O çok trend metal tişörtleri bol bol giyip gidebilirsiniz.


Exit
Ne zaman? 6,7,8 Haziran 2017
Nerede? Sırbistan
Buna kesinlikle gidilir, çok geçerli sebeplerim var. Bir kere vize derdi yok. Zaten bu başlı başına gitme sebebi. Festival şehrin göbeğinde; Novi Sad şehrinin Petrovaradin kalesinde. E Sırp kızlarının ne kadar güzel olduğunu da biliyoruz. Daha ne anlatabilirim?

Rock, punk, metal, hip hop gibi pek çok farklı türü bünyesinde eritmiş. Bu sene headliner grupları arasında tanıdıklarım; Kungs, Robın Schulz, Solomun, The Killers, Destruction. Liste uzayıp gidiyor resmi sitesinden bakabilsiniz.

Bileti Sırbistan'dan alabilirseniz fiyatı yarı yarıya düşüyormuş. Zaten şehir merkezinde olduğu için konaklamayı da ucuzdan güzel bir hostelde halledebilirsiniz. 

Sonar  
Ne zaman? 15, 16, 17 Haziran 2017
Nerede? Barcelona

Elektronik müzik sevenler buraya. Ben sevmem ama söz konusu Barcelona'ysa gerisi teferrüattır. Zaten festival tadında bir şehir. 

Bir çok farklı şehirde düzenlenmiş hatta İstanbul da buna dahil. Elektronik müziğin önemli isimleri (bilmiyorum),  harika djleri geliyormuş da teknoloji coşuyormuş. Sonar'ı boş versek de Barcelona'dan mı bahsetsem aceba. Neyse sırada bekleyen festival çok hiç fotoğraf falan da koyamayacağım bunun için daha sırada bekleyen bir Burning Man var, fotoğraf hakkımı ona saklıyorum.


Roskilde 


Ne zaman? 24 Haziran- 1 Temmuz 2017

Nerede? Danimarka

Yerlerde yuvarlanabileceğiniz, yerinizde durmadan oradan oraya zıplayabileceğiniz, kulaklarınızın bayram edeceği bir festival daha. Festivalleri yazayım dedim de ne kadar çok olduklarını şimdi fark ettim. Bileydim yazmazdım.

Kuzey Avrupa'nın en büyük festivali olarak kabul edilmiş. Kopenhag'ın yakınlarında bir kasaba alanına kuruluyor konser alanı. Lıne up'ına baktım da ortaya karışık herkese hitap eden bir havası var. Detaylı bilgi bilet işlemleri için sizi Roskilde sayfasına uğurluyor bir diğer festivale geçiyorum.


Fusion

Ne zaman? 27 Haziran- 1 Temmuz 2018
NEREDE? Almanya
Aşırı süprizli ve renkli bir festival olduğu için uzaktan hemen sevdim ve gitmek istedim. Bu kronolojik sırayla bütün festivallere katılmak istiyorum.
Yukarıda tarihleri verdim ama gözden kaçmasın Fusion bu sene yapılmıyormuş. 2018'e kaldı. Zaten biletlerin bir sene öncesinden alındığını düşünürsek pek de bir şey değişmedi.
 Almanya'nın Larz şehrinde yapılan Fusion Festivali aşırı sanatsal. Değişik objeler, heykeller, ışıklandırmalar harika.
 Farkındaysanız müzikle ilgili bir bilgi vermedim çünkü böyle bir bilgi yok. Kimlerin katılacağını açıklamıyorlar. Sürprizli olduğu için beni hemen kendisine  çekti.

Rock Werchter 
Ne zaman? 29 Haziran 2 Temmuz 2017
Nerede? BELÇİKA
Bunu yapmak istiyorum, nasıl oluyor aceba 'Arkadaşlar şimdi beni kaldırıyorsunuz tamam mı?' Bu rock festivaliyse bizim şimdiye kadar gittiklerimiz neydi? Müziksel orgazm yaşamak isteyenler Belçika'ya.
Haziran'ın sonunda gidip Temmuz ayını burada geçirmek ve festivalden festivale koşmak için harika bir organizasyon. Hem Belçika gezilir hem de iki festivalde sabahlar olmasın. Rock Werchter'den sonra Tomorrowland yapılıyor çünkü.

Benicassim 
Ne zaman? 13,14,15,16, Temmuz 2017
Nerede? İspanya
 Ne varsa İspanyollarda var. Hem tatil yapalım hem festival demişler. Hem siesta hem fiesta. 

Barcelona'ya üç saat kadar yakın Valencia yakınlarında bir  liman kentinde düzenlendiği ve yazın ortası olduğu için bol bol denizin tadını çıkarabilirsiniz.
Hem de sadece müzik de yok festival ortamı da bir harika. Moda, tiyatro, video art gösterilerinin yanı sıra kısa film, dans, defile ne ararsan var yani.


     Tomorrowland 
Ne zaman? 21 Temmuz
Nerede? Belçika
Allahım hangi fotoğrafı atacağımı şaşırmış durumdayım. Sonu land'le biten ne varsa inanılmaz büyüleyici oluyor.
Tahmin ve takdir edersiniz ki biletler çooktan tükendi. Ocak ayında satışa çıkıyor ama gidemeyenlerin biletlerini sattığı bir site var. Ya da vizeniz varsa düzenlenen yarışmalara katılıp şansınızı deneyin derim:)
Işık, ses, lazer şovlar, yüksek müzikle şu ortamı sadece hayal edin.


Sziget  
Ne zaman? 9-16 Ağustos
Nerede? Budapeşte

Tam anlamıyla Budapeşte'nin renkli havasını yansıyan bir festival. Tamam festival çok güzel iyi hoş gidelim de o kadar çok var ki hangisine gidicez ? Sanırım bu biraz müzik zevkine, biraz zamana, biraz da görmek istediğiniz yere göre değişiyor.
Budapeşte aşkına Sziget'e gitmeye ne dersiniz? Avrupa'nın en iyi festivalleri arasına girmiş durumda ki yazıyoruz. Sziget Macarca'da ada demekmiş zaten festival alanı da şehrin ortasında ki Tuna Nehri'nde bir adada oluyor.


Burning Man
 27 Ağutos- 4 Eylül 2017
Nerede? Amerika
Yanacaksak birlikte yanalım pozu.
Gözlerin, dudakların alev alev çağırıyor yangınlara...
Aşk-ı Memnu unutursak kalbimiz kurusun.
Burn bayb burn!
Müzik falan hikaye, festival ortamı şahane. En güzeli en sona sakladım.
 Videoları izledikçe gitmek için deliriyorum ama biletler de adı gibi yanıyor. Her şeyi bırakıp başka bir gezegene taşındığını düşünsene?
Başka bir gezegen dedim çünkü dünyayla iletişiminin koptuğu bir yer. Bina yok, ucu bucağı olmayan bir çölün ortası, rahat bir yatak yok, internet yok hatta kahveden başka bir şey satılmıyor. Karavanlar, tapınaklar, gökyüzüne uzanan heykeller var.
Güzelim heykellerin gün sonunda yakılması da ne bileyim.
Hem Burning Man'e gidiyorsunuz hem de sevgilinizle. Benim hakkımı kim yiyorsa...

Gelgelelim Burning Man kostümlerine. Nereden bulup buluşturursunuz bu kıyafetleri bilmiyorum allahın cezaları.
Ohh estire estire gezeyim.
Çıplak poz vermek isteyenler şöyle diziliyoruz.
Nevada şerifi çalışıyor. 
Gerçekten Burning Man. 
 Burada artık ne yapacağımızı şaşırıyoruz.
Yanan top fırlatmaca oyunu. Küçükken oynardık hep.

Ve içimizdeki çocuğu öldürmemek dilekçesiyle:)

Yorumlar

  1. tutto molto interessante. 👍

    YanıtlaSil
  2. tutto molto interessante. 👍

    YanıtlaSil
  3. http://omyuforyou.blogspot.com.tr edebiyat , şiir ve hayata dair ... Ziyaret edilesi bir blog .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Köpeğim konuşuyor:)

Al bunu da al al al...

Yap yap bunu da yap!